Ahad, 29 November 2009

secebis kenangan bersama di SMAIM

Hidup dengan amalan bergotong royong adalah amalan yang sangat mulia, begitulah juga dengan halnya di sekolah. Penghuninya sangat dititik beratkan dengan amalan bekerjasama dalam melakukan kerja-kerja di asrama. pada tahun ini sekolah telah mula mengorak langkah untuk mencerikan lagi kawasan sekolah.

Banyak aktiviti yang telah dibuat untuk menceriakan lagi kawasan sekolah. Pertamanya projek tingkatan 3 setelah selesai menduduki peperiksaan PMR. Pelajar-pelajar tingkatan telah diamanahkan untuk membuat projek keceriaan iaitu Projek Taman Herba, Projek Mural dan Projek sudut kata-kata hikmat dalam 3 bahasa iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Bahasa Arab.

Mereka telah diberi masa selama 2 minggu untuk menjayakan projek tersebut. seramai 18 orang pelajar telah berkerja keras dengan dibantu oleh guru yang terlibat. syukran buat guru-guru yang terlibat untuk menjayakan projek ini. Alhamdulullah setelah 2 minggu berlalu akhirnya apa yang telah dirancang kini menjadi kenyataan. Kini sekolah sudah ada taman herba, keceriaan pun bertambah.


selepas itu di sambung lagi dengan projek tingkatan 4 dan tingkatan 6. untuk maklumat sekolah saya tingkatan enam cuma ambik STAM so bulan 10 sudah abis exam STAM jadi sementara menunggu sesi persekolahan berakhir dan menghabis hari-hari terakhir di sekolah ini maka apalah kiranya memberi sedikit sumbangan buat sekolah ini. Untuk projek ini...melibatkan pelajar lepasan SMU dan STAM.

Projek yang seterusnya ialah Projek bendera, Taman thanawi 6, menceriakan dewan makan asrama dan sudut wuduk. kali ini pelajar dibahagikan kepada 4 kumpulan dan masa yang diberikan juga 2 minggu. Hasil kerjasama yang padu alhamdulillah terhasillah satu mutu kerja yang baik. sekolah pun semakin ceria tapi macam mana pula pencapaian para pelajar......moga-moga pelajar juga akan mendapat result yang baik. Buat pelajar thanawi 6 syukran khatiran kerana sudi memberi sedikit sumbangan kepada sekolah. Moga kalian semua akan berjaya dunia dan akhirat.

0 Comments:

© free template 3 columns